Do 2021 r. BMW Group zamierza mieć na drogach milion samochodów elektrycznych

0
519
BMW auta elektryczne

Firma BMW Group dąży do zelektryfikowania pojazdów. Będzie to przełomowy moment w dziedzinie elektromobilności.

Plany firmy zostały przedstawione podczas międzynarodowych targów motoryzacyjnych IAA we Frankfurcie. Prezes zarządu BMW AG przewiduje, że w elektromobilność będzie się rozwijać na całym świecie w różnym tempie. Według prognoz marki BMW Group 50 proc. nowych rejestrowanych samochodów z kategorii premium w Chinach w 2030 r. będą stanowiły pojazdy elektryczne. W Europie i Stanach Zjednoczonych natomiast będzie to połowa chińskiego wyniku.

– Dążymy do tego, aby w 2021 r. po drogach poruszał się milion zelektryfikowanych samochodów. Jesteśmy już w czołówce mobilności elektrycznej. Żaden inny producent nie dostarczył w tym roku klientom w Niemczech więcej zelektryfikowanych samochodów niż BMW Group. W Norwegii trzy na cztery nowe sprzedawane pojazdy BMW Group mają zelektryfikowany układ napędowy powiedział Oliver Zipse, prezes zarządu BMW AG.

Pojazdy napędzane wodorowymi ogniwami paliwowymi mogą okazać się odpowiednim rozwiązaniem w przypadku dużych odległości. Firma przewiduje, że popyt na pojazdy elektryczne wzrośnie w II połowie kolejnej dekady. W 2020 r. zostaną wprowadzone testowe wersje pojazdów z ogniwami paliwowymi. Podczas targów został przedstawiony koncepcyjny model BMW i Hydrogen NEXT.

– BMW Group jest międzynarodową firmą. Będziemy w stanie zaoferować naszym klientom wszystkie najważniejsze technologie napędowe: nasze tradycyjne silniki o wzorowej sprawności, elektryczne napędy akumulatorowe, hybrydy typu plug-in oraz – w przyszłości – pojazdy zasilane wodorowymi ogniwami paliwowymi. Stawia nas to w bardzo silnej pozycji strategicznej, która pozwoli nam sprostać przyszłym wyzwaniom związanym z mobilnością i zmianami klimatycznymi dodał Olivier Zipse.

Plan zwiększenia tempa rozwoju elektromobilności, który zakłada 25 zelektryfikowanych modeli będzie dostępny w 2023 r. Początkowo miał to być 2025 r. Punktem wyjścia BMW Group jest elastyczna architektura i system produkcji pojazdów elektrycznych, hybryd typu plug – in i modeli z silnikami spalinowymi. Elektromobilność może przyczynić się również do poszerzania idei ekologicznych.

Przeczytaj także:  Akcyza na hybrydy obniżona o połowę

– Dążymy do wyraźnego zmniejszenia emisji. W tym celu musimy skoncentrować się na obszarach, w których możemy wywrzeć największy wpływ. Dlatego skupiamy się na pytaniu: jakich układów napędowych, technologii i usług będą chcieli w przyszłości nasi klienci? I jak możemy osiągnąć najlepsze wyniki w zakresie ochrony klimatu? Jedno jest pewne: zobowiązujemy się do przestrzegania paryskiego porozumienia klimatycznego powiedział OLIVIER Zipse.

Zrównoważony rozwój można dostrzec na przykładzie BMW iX3. Samochód z napędem elektrycznym piątej generacji zostanie wprowadzony w 2020 r. Napęd elektryczny jest wytwarzany bez użycia metali ziem rzadkich. Kobalt do ogniw akumulatora pochodzi z kopalń w Australii i Maroku. Energia elektryczna pochodzi głównie z odnawialnych źródeł energii.

avatar
  Obserwuj  
Informuj o