Produkcja elektrycznego Volkswagena ID.3 rozpoczęta w Zwickau

Produkcja elektrycznego Volkswagena ID.3

Ofensywa elektryczna Volkswagena nabiera tempa. Seryjną produkcję ID.3 rozpoczęto 4 listopada br. Do 2028 r. koncern Volkswagen planuje sprzedać na świecie 22 mln pojazdów elektrycznych, co napędzi w ten sposób rynek aut elektrycznych. Kluczową rolę odgrywa w tym przedsięwzięciu zakład w Zwickau, gdzie po raz pierwszy duża fabryka samochodów została przekształcona na produkcję tylko i wyłącznie pojazdów elektrycznych. Finansowanie inwestycji pochłonęło 1,2 mld EUR.

Fabryka samochodów w Zwickau została przekształcona na produkcję aut elektrycznych. W przyszłym roku zakład ma wyprodukować ok. 100 tys. samochodów elektrycznych. Z kolei od 2021 r. z linii montażowej ma zjeżdżać w ciągu roku do 330 tys. elektryków. Dzięki temu zakład w Zwickau stanie się najbardziej wydajną i największą fabryką samochodów elektrycznych w Europie, a także pionierem w transformacji sieci produkcyjnej Volkswagen na świecie.

Herbert Diess, Prezes Grupy Volkswagen, komentuje: „ID.3 to przełomowy model w dziedzinie rozwoju elektromobilności. Dzięki niemu neutralna dla środowiska indywidualna mobilność staje się dostępna dla milionów ludzi. ID.3 jest kamieniem milowym dla naszej firmy na drodze ku przedsiębiorstwu, którego działalność nie obciąża klimatu. Ten cel chcemy osiągnąć do 2050 roku”.

Produkcja ID.3 neutralna pod względem emisji CO2

VW ID.3 został skonstruowany na platformie MEB. Auto ma duży zasięg, przestronne wnętrze oraz dobre właściwości jezdne. Model ustanawia nowe standardy w zakresie zrównoważonego rozwoju, ponieważ jego produkcja jest neutralna pod względem emisji CO2, biorąc pod uwagę również łańcuch dostaw. Przykładowo – do produkcji ogniw akumulatora ID.3 wykorzystywana jest wyłącznie energia pochodząca ze źródeł odnawialnych. W procesie produkcji nie da się jednak całkowicie uniknąć emisji, toteż jest ona rekompensowana udziałem w certyfikowanych projektach, które służą ochronie środowiska, m.in. poprzez inwestycje w projekt klimatyczny „Katingan Mataya Forest Protection”.

Przeczytaj także:  blinkee.city rozpoczął wynajem hulajnóg i skuterów w Toruniu

Baza dla produkcji aut elektrycznych w Niemczech

Poprzez zdecydowane inwestycje w elektromobilność koncern Volkswagen wnosi wkład w ochronę klimatu oraz tworzy długoterminowe perspektywy pracy. Herbert Diess zaznacza: „Niemcy muszą wprowadzić zmiany w całym łańcuchu produkcji i życia samochodów elektrycznych. Dlatego produkujemy je w Niemczech i jednocześnie podjęliśmy decyzję o opracowaniu i produkcji silników elektrycznych, a także ogniw i całych akumulatorów. W najbliższych latach Niemcy staną się solidną bazą dla produkcji samochodów elektrycznych”.

W produkcję ID.3 oprócz Zwickau zaangażowane są również fabryki w Brunszwiku, Kassel, Salzgitter i Wolfsburgu. Tam wytwarzane są kluczowe elementy jak np. akumulatory czy silniki elektryczne. Natomiast od 2022 r. fabryki w Emden i Hanowerze rozpoczną produkcję pojazdów elektrycznych. Co więcej, Grupa Volkswagen współpracuje z firmą Northvolt, aby uruchomić dużą fabrykę, która produkować będzie akumulatory w Salzgitter.

Źródło zdjęcia: Volkswagen Group Polska

avatar
  Obserwuj  
Informuj o