Volkswagen ID.3 – elektromobilność w nowym wydaniu

Volkswagen ID.3

Koncern Volkswagen zaprezentował nowy model ID.3 na Targach IAA we Frankfurcie. ID.3 to rozszerzenie oferty pojazdów nowej generacji, wyłącznie elektrycznych, charakteryzujących się zerową emisją, pełną łącznością i wydajnością.

Volkswagen mówi o ID.3 jako o symbolu nowej ery marki, dostępnym nie dla wybrańców, lecz dla każdego. Silke Bagschik, dyrektor ds. Sprzedaży i marketingu zajmujący się projektem ID, tłumaczy: „ID.3 to wszechstronne urządzenie odpowiednie do codziennego użytku. Jest kompaktowy i jako taki oferuje zwrotność małego samochodu z przestrzenią wewnętrzną pojazdu klasy średniej. Łączy ekscytujące wzornictwo z innowacyjną technologią i znaczną gamą produktów”. Koncern prezentuje mikromobilność przyjazną dla klimatu.

Nowa era kompaktowej elektromobilności

Dla całej rodziny modeli ID opracowano platformę MEB. Jest to modułowa platforma napędowa dla aut elektrycznych, będąca technologiczną bazą stworzoną przez koncern. Pozwala ona na maksymalne rozsunięcie kół i powoduje, że przednie oraz tylne zwisy są ograniczone do minimum. Dzięki temu otrzymujemy rozległe wnętrze pojazdu i ponadprzeciętne gabaryty jak na auto elektryczne. Dynamiczne proporcje sprawiają, że również pod względem stylistyki ID.3 podąża nowymi ścieżkami.

Volkswagen ID.3
Źródło: Mat. pras.

Specyfikacja pojazdu

Samochód wyróżnia się zerową emisją. ID.3 ma być dostępny z trzema opcjami rozmiaru baterii zintegrowanymi z podwoziem, co wpływa na lepszą dynamikę jazdy, poprzez obniżenie środka ciężkości. Podstawowy wariant zakłada użyteczną wartość energetyczną 45 kWh, co przekłada się na możliwość przejechania do 330 km na w pełni naładowanej baterii. Koszt takiego pojazdu ma wynieść poniżej 30 tys. euro. Kolejny wariant baterii to moc 58 kWh, co pozwala przejechać 420 km. Natomiast największy akumulator to 77 kWh, jego zasięg wynosi 550 km. Szybkie ładowanie pozwala na naładowanie baterii do odpowiedniego stanu (możliwość przejechania dystansu 290 km) w ciągu 30 minut.

Auto wyposażono w system sterowania głosowego i dotykowego. Praktycznie nie ma w nim przycisków, które trzeba byłoby fizycznie nacisnąć. Elementy sterujące, w tym także te na elektrycznie regulowanej kierownicy, obsługuje się za pomocą przycisków dotykowych. Jedynie szyby elektryczne oraz światła awaryjne są dalej obsługiwane przy pomocy przycisków fizycznych.

Przeczytaj także:  innogy go! z Vooom na rzecz miejskiej elektromobilności
Volkswagen ID.3
Źródło: Mat. pras.

Volkswagen ID.3  1 st edycja limitowana

Koncern rozpoczął wstępną rezerwację dla ID.3  1 st w maju bieżącego roku. Nabywcy z Europy mogą złożyć niewiążącą rezerwację za 1 000 euro. Auta z pierwszej serii są wyposażone w akumulatory o mocy 58 kWh. Maksymalna prędkość, którą osiągną to 160 km/h. Pojazd jest wyceniony na mniej niż 40 tys. euro. Wersję podstawową wyposażono w cyfrowe radio DAB +, podgrzewanie kierownicy i siedzeń, przednie podłokietniki, system nawigacji, kabel ładowania Mode 2 oraz 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich. Model będzie dostępny w trzech wariantach wyposażenia, dostosowanych do preferencji klientów. Dodatkowo istnieje możliwość wyboru koloru lakieru oraz wnętrza pojazdu. Wyższa wersja, czyli ID.3 1 st Plus posiada dodatkowo kamerę cofania oraz zaawansowany zamek centralny i system rozruchu, designerskie fotele, konsolę środkową z dwoma złączami USB-C. Ponadto posiada przyciemniane szyby, matrycowe reflektory LED, matrycowe światła oraz 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich. Wersja najwyższa to ID.3 1 st Max. Jest on zaopatrzony w wyświetlacz head-up, duży, przesuwno-uchylny, panoramiczny dach oraz 20-calowe obręcze kół ze stopów lekkich. Dodatkowo posiada on m.in. system utrzymywania pasa z funkcją Emergency Assist czy system zmiany pasa.

avatar
  Obserwuj  
Informuj o